El Teatre Nacional de Catalunya vol reivindicar una figura gairebé desconeguda per al gran públic: Ambrosi Carrion, un dels dramaturgs més prolífics i interessants de mitjan segle XX a Catalunya. I, a la vegada, també vol reivindicar la memòria de l’exili, que estroncà la vida cultural catalana després de la Guerra Civil Espanyola.
A La Dama de Reus (1949, premi Ignasi Iglésias l’any 1950), Carrion reelabora un argument ben conegut en la tradició popular europea del segle XVII i molt arrelat en la tradició catalana: una dama extraordinàriament bella, empesa per la necessitat i per la mesquinesa de la família del seu marit, es veu obligada a anar al llit amb el tirà que governa la ciutat per salvar la vida del seu marit. L’amor i la passió s’enfronten a les ànsies de venjança.
Després d'un mes i mig a la sala petita del TNC 'La Dama de Reus' inicia la seva gira per catalunya que el durà entre d'altres teatres al Teatre Fortuny aquest diumenge 25 o el dia 30 al Teatre Metropol de Tarragona.
Al Club Cultura hem parlat amb un dels seus protagonistes Artur Trias que s'endinsa en el paper del sogra de la dama.
A La Dama de Reus (1949, premi Ignasi Iglésias l’any 1950), Carrion reelabora un argument ben conegut en la tradició popular europea del segle XVII i molt arrelat en la tradició catalana: una dama extraordinàriament bella, empesa per la necessitat i per la mesquinesa de la família del seu marit, es veu obligada a anar al llit amb el tirà que governa la ciutat per salvar la vida del seu marit. L’amor i la passió s’enfronten a les ànsies de venjança.
Després d'un mes i mig a la sala petita del TNC 'La Dama de Reus' inicia la seva gira per catalunya que el durà entre d'altres teatres al Teatre Fortuny aquest diumenge 25 o el dia 30 al Teatre Metropol de Tarragona.
Al Club Cultura hem parlat amb un dels seus protagonistes Artur Trias que s'endinsa en el paper del sogra de la dama.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada